Radioporadna

Jak zvládnout děti s ADHD? Potřebují poznat řád, pravidla a hranice. Ve škole i v rodině

Radioporadna

Jak zvládnout děti s ADHD? Potřebují poznat řád, pravidla a hranice. Ve škole i v rodině
Jak zvládnout děti s ADHD? Co pomůže, když máte pocit, že už nepomůže vůbec nic? (ilustrační foto)

Hradec Králové

Psycholožka z Pedagogicko-psychologické poradny v Hradci Králové PhDr. Kristýna Červená v naší radioporadně na téma: Jak zvládnout výchovu dítěte s ADHD? Co pomůže, když máte pocit, že už nepomůže vůbec nic?
Jana Kudyvejsová

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Naše téma se dnes skrývá pod zkratkou ADHD. To už jsme říkali, tak teď ještě taky musíme přivítat našeho dnešního odborníka, našeho hosta a tím je dnes doktorka Kristýna červená, psycholožka z pedagogicko-psychologické poradny v Hradci Králové. Dobré dopoledne.

  • Dopoledne. Tak ta zkratka je známá. Ono se to vyskytuje a mluví se o tom hodně často v poslední době, že děti mají nějaké poruchy chování, poruchy pozornosti. To všechno pod to patří.

  • Určitě určitě ta zkratka vlastně vychází z americké klasifikace, z americké klasifikace nemocí a je to vlastně porucha aktivity a pozornosti. Samozřejmě, že ta pozornost a aktivita jsou v této diagnóze zastoupeny v různé míře u různých dětí. Je nutné si uvědomit, že psychologie je ta obecná věda o individuálních věcech. Takže my budeme tady trochu zobecňovat, ale taková tři diagnostická kritéria projevu poruchy pozornosti a aktivity jsou pozornost, zvýšená aktivita nebo naopak snížená aktivita a impulzivita v jednání. Takže to i pro nás jako pro poradenské školské poradenské psychologie určující, jestli to dítě má obtíže v pozornosti, je zvýšeně aktivní nebo naopak je velice pomalé a současně jestli je impulzivní ve svých reakcích. A samozřejmě tyto projevy jsou v různých poměrech. Ano, ono je asi těžké posuzovat zvýšenou aktivitu u dětí. A jsme u toho, že vlastně my dnes si musíme povídat obecně, protože určitě u každého dítěte je to trochu jiné. Tak co už třeba můžeme považovat opravdu za takové nějaké signály, že už je to moc?

Více z pořadu

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu