Pro a proti
Na modelu PPP stát neušetří, říká ekonom o výstavbě dálnic. „Neřeší údržbu,“ poukazuje konzultant
Pro a proti
Plus
Tento týden se pro řidiče otevřel nový úsek dálnice D4. Jde o první projekt, který vznikl ve spolupráci soukromého a veřejného sektoru, tedy jako PPP. Je to skutečně výhodné? „Základ je stejný. PPP model nemůže být levnější než ten státní,“ říká v pořadu Pro a proti ekonom investiční skupiny Natland Petr Bartoň. „Stát neřeší budoucí provozní náklady, u PPP je vše stanovné,“ nesouhlasí Jan Brázda z konzultační firmy PwC.
Jan Bumba
Přepis epizody
-
Se D4 mezi Příbramí a Pískem je první stavbou svého druhu, která vznikla v rámci spolupráce veřejného a soukromého sektoru běžně označovanou zkratkou PPP. Premiér Petr Fiala z ODS při slavnostním zahájení provozu řekl, že se ukázalo, že tento model spolupráce funguje jako jeden z nástrojů k zajištění výstavby dopravní infrastruktury. Znamená to ale, že se dá použít všude. Jak výhodné je PPP pro stát?
-
Pro a proti.
-
Hosty dnešního pro a proti jsou datový ekonom platformy data ran a hlavní ekonom společnosti Natland Petr Bartoň. Dobrý den. Krásný den a odborník na investiční projekty a infrastrukturu z poradenské společnosti PVC Jan Brázda. Vítám vás. Dobrý den. Víte, dobrý den. Zkratka PPP pochází z anglických slov Public Private Partnership. Ukázala, pánové, dostavba D4, že toto partnerství opravdu funguje, pane Bartoni?