Reparát
V participativní výuce nejsou děti pasivní a učí se pracovat s vlastními chybami i ambicemi
Reparát
Plus
Děti a dospívající tráví ve škole podstatnou část svého života, mnohdy v pasivní roli. To může změnit program Řešíme společnou výzvu, který zdůrazňuje participativní přístup. Do škol ho pomáhá zavádět Nadační fond Eduzměna. Proč má smysl umožňovat dětem spolurozhodovat o tom, co se učí? „Když se děti aktivně zapojí, mají lepší pocit a víc si toho zapamatují,“ vysvětluje v pořadu Reparát Českého rozhlasu Plus Jaroslava Lázníčková, učitelka, která se do programu zapojila.
Markéta Vozková
Moderace: Markéta Vozková
Editace: Markéta Vozková
Sound design: Jaroslav Pokorný
Hosté epizody:
Jaroslava Lázníčková, učitelka na Základní a praktické škole v Kutné Hoře
Matyáš Grimmich, spoluautor metodiky pro participaci dětí ve výuce Nadačního fondu Eduzměna
Klára Kolmanová, koordinátorka pro práci s dětmi a mládeží v Centru podpory vzdělávání Kutnohorsko
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Náš školní den vypadá jako váš víkend. Číst se děti naučí i bez školy, říká zastánkyně unschoolingu
Houpačky
-
Nadání neznamená, že dítě zvládne cokoliv
Reparát
-
Nadšení není všechno, zjistila účastnice kurzu pro asistenty...
Dopolední Radiožurnál
-
Co děti učí filmová a audiovizuální výchova, vysvětluje Tereza Czesany Dvořáková z program CinEd
Jak to vidí...
-
Učitelka z ekoškolky Klára Skopcová v Klubu Rádia Junior
Klub Rádia Junior
-
Ve výuce přírodopisu máme mezery, projevuje se podfinancování školství, upozorňuje pedagožka
Dopolední host
-
Šteffl: Na soukromé školy chodí i děti z rodin, které nejsou bohaté
Řečí peněz
-
Přetěžujeme žáky? V matematice neučíme na střední škole to, co dřív na základní, říká pedagog
Debaty Plusu
-
Jedinečnost v učení a hodnocení výsledků, to je stálé téma. Každý, kdo se přestane učit, je starý
Radioporadna
-
Předškolní klub Brouček pomáhá s adaptací dětem ze znevýhodněného prostředí
O Roma vakeren