Reparát
Exaktní vědy na školách zažívají odliv vyučujících, pomoc nabízí program na sdílení know-how i filantropové
Reparát

Plus
Nízké platy, nedostatek společenského uznání a lákavější nabídky v jiných oborech jsou nejčastějším důvodem, proč v Česku chybí učitelé matematiky, fyziky nebo informatiky. Proč je důležité zajistit dostatek vyučujících, kteří umí vést žáky k exaktním vědám? „Rozvoj matematických dovedností u dětí přispívá k celkovému bohatství společnosti,“ říká v podcastu Reparát Jakub Nešetřil, zakladatel fondu Matika Česku.
Markéta Vozková
Moderace: Markéta Vozková
Editace: Markéta Vozková
Sound design: Jaroslav Pokorný
Hosté epizody: Jakub Nešetřil, zakladatel fondu Matika Česku, Irena Dvořáková, didaktička z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy.
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Milan Hejný, autor mimořádně úspěšné metody výuky matematiky
Dvacet minut Radiožurnálu
-
Školy lpí na faktografii, to je zastaralé, kritizuje Münich
Řečí peněz
-
Expertka: Děti nemůžou jen čekat, až dostanou hotové věci
Reparát
-
Konvalinka: Vysoké školy se bojí dělat nepopulární změny
Chyba systému
-
Vizitka
-
Hudební, výtvarný, řečový i pohybový talent musí prokázat zájemci o studium na pedagogické škole
Zprávy z jižních Čech
-
Dětem musí být ve škole dobře, to není třešnička na dortu, ale korpus, myslí si koordinátorka
Dopolední host
-
Maturita z matiky netáhne a proč to nevadí
Vinohradská 12
-
Nedostatek učitelů. Není možné udržovat prestiž povolání, když z výdělku nedokážete uživit ani vlast
Universum