Řečí peněz

Ekonom: Německý motor Evropy zaspal nástup elektromobility. Český automotive zatím jede dobře

Řečí peněz

Ekonom: Německý motor Evropy zaspal nástup elektromobility. Český automotive zatím jede dobře
Jan Bureš, ekonom

Plus

Německý automobilový průmysl čelí jedné z největších krizí ve své historii. Pokles zájmu o nové vozy, zejména elektrické, doprovázejí protesty zaměstnanců například Volkswagenu. Loni se podařilo dosáhnout růstu podílu elektrických vozů zhruba o 15 procent na celém evropském trhu, za letošek zatím jen 13 procent. „Německý autoprůmysl měl dlouho náskok ve výrobě spalovacích motorů. Teď se ale probudil do daleko více konkurenčního prostředí,“ popisuje ekonom Jan Bureš.
Václav Pešička

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Německý automobilový průmysl čelí jedné z největších krizí ve své historii. K našim západním sousedům hledím s obavami.

  • Protože jde o našeho klíčového obchodního partnera. Proč se stále potácí na hraně krize a je cestou přesun výroby do levnějších destinací? A budou se i v Evropě budoucnu vyrábět automobily stejně jako dosud? Otázka pro hlavního ekonoma Patria finance Jana Bureše, který je naším dnešním hostem. Vítejte ve studiu. Dobrý den.

  • Pěkný den. A řeč bude samozřejmě i o českém automobilovém průmyslu, který zatím nevypadá, že by byl v tak hluboké krizi. Obohacující poslech přeje Václav Pešička.

Více z pořadu

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu