Dvacet minut Radiožurnálu

Plány Evropské komise byly moc ambiciózní. Bezemisní mobilita není do roku 2035 reálná, říká Jahn

Dvacet minut Radiožurnálu

Plány Evropské komise byly moc ambiciózní. Bezemisní mobilita není do roku 2035 reálná, říká Jahn
Člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn

Radiožurnál

Německá automobilka Volkswagen chce zesílit úsporný režim a varuje, že sáhne k uzavření některých továren v Německu. Může se úsporný program dotknout i Škody Auto a českých továren? Byly představy automobilek o přechodu k elektromobilům příliš optimistické? „Současné plány budou muset být zásadně přehodnoceny,“ říká v pořadu Dvacet minut Radiožurnálu Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto a prezident českého Sdružení automobilového průmyslu.
Tomáš Pancíř

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Německá automobilka Volkswagen chce zesílit úsporný režim a varuje, že poprvé v historii stáhne k uzavření některých svých továren v Německu. Může se úsporný program Volkswagenu dotknout i Škody Auto a jejich českých továren? Byly představy automobilek o přechodu k elektromobilům příliš optimistické. A budou se v Česku vyrábět auta se spalovacími motory i po roce 2035?

  • Dnešním hostem 20 minut Radiožurnálu, které vysílá i ČRo Plus, je člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje a marketingu a také prezident českého Sdružení automobilového průmyslu Martin Jahn. Dobrý den, vítejte v našem studiu. Dobrý den. Německá automobilka Volkswagen minulý týden avizovala zpřísnění úsporných opatření. Nevylučuje ani uzavírání závodů v Německu. To by bylo poprvé v historii. Proti tomu ostře protestují tamní odbory. Škoda Auto je samozřejmě součástí koncernu Volkswagen. Budou se ta úsporná opatření týkat nejen značky Volkswagen a nejen Německa, ale také Škoda Auto a továren, které jsou v Česku?

  • Tak Škoda Auto je v současné době v úplně jiné situaci než značka Volkswagen. Za prvé bych chtěl říct, že se nacházíme asi v nejlepší situace ekonomická je prodejní. Za vůbec to více než třicetileté působení v rámci koncernu Volkswagen. V letošním roce jsme dokonce na čtvrté pozici na ruském trhu. Dříve to bylo spíš kolem osmé až 10. pozice a v loňském roce jsme měli rekordní zisk. Stejně tak jako v prvním pololetí tohoto roku máme velmi slušnou pro denní Randy. Tu máme velmi dobré a nové portfolio našich vozů, takže jsme, jak říkám, v úplně jiné situaci. Jsme taková ta, řekl bych pozitivní vlně. A tak je potřeba zdůraznit, že Škoda Auto v posledních třech letech pracovala na úsporných programech a v loňském roce jsme schválili vlastně nový úsporný program na příštích pět let, kde budeme opět snižovat a zefektivňovat zejména oblast nepřímého personálu. Investujeme do digitalizace, automatizace našich závodů. Vlastně ty všechny tři závody v ČR jsou plně vytížené. Máme velmi dobrou spolupráci s našimi odbory bleskovou, kde se snažíme nalézt vždycky takovou správnou rovnováhu mezi tím, co chce management a co je potřeba udělat pro zaměstnance tak, že se žádných katastrofických scénářů pro značku Škoda neobávám.

Více z pořadu

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu