Mozaika
Vltava
Přívoz získal na významu roku 1847 zprovozněním železniční trati Vídeň-Krakov. Výstavba obce v souvislosti s industrializací Ostravska zde ale probíhala spíše nahodile. Až v roce 1893 oslovil obecní výbor vídeňského architekta Camilla Sitteho, aby vypracoval regulační plán nového centra Přívozu na volných pozemcích nedaleko železniční stanice. Camillo Sitte je také autorem architektonického návrhu místní radnice.
Veronika Štefanová
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Dům kultury města Ostravy I.
Mozaika
-
Po trati Lipník – Bohumín se jezdí už 170 let. Co zůstalo po...
Křížem krajem
-
Železniční budovy v bruselském stylu je třeba smysluplně využít
Akcent
-
Moskva vyhlásila soutěž na nové zastávky metra. Mají jít s dobou
On Air
-
Nádraží v Železné Rudě Alžbětíně tvoří dvě identické budovy....
Česko – země neznámá
-
Historii budovy bývalé jezuitské koleje v Klatovech představuje nová expozice
Zprávy pro Plzeňský kraj
-
Správa železnic připravuje opravu nádraží v Ostravě-Vítkovicích
Zprávy ČRo Ostrava
-
Lubomír Kopeček: Michail Gorbačov? Vizionář, který své reformy nedomýšlel. Naštěstí pro nás
Jak to vidí...
-
Jízdou na pákové drezíně podpoříte skanzen Železnice Česká Sibiř
Středočeské příběhy
-
S Putinem jsme se přátelili a on mezitím připravoval válku, myslí si novinář Miroslav Karas
Hovory