Zaostřeno
Občas jsme pro klienty hromosvodem. Křičí a musíme volat policii, přiznává šéfka neziskovky
Zaostřeno
Plus
„Ve službách, jako jsou asistované kontakty, k nám přicházejí klienti, kteří se už rovnou zlobí,“ vysvětluje šéfka organizace Host Alžběta Candia Muñoz. „Zlobí se na tu situaci, do které se dostali, zlobí se na partnera a my fungujeme trošku jako hromosvod. Klienti na nás někdy křičí, jsou hodně nepříjemní, někdy si musíme volat policejní ochranu. Vždy musíme pracovat ve dvou, to jsou poměrně hodně složité situace,“ dodává.
Martina Rasch
Přepis epizody
-
O dialog. Mikoláš 365 anebo host. To jsou například neziskové organizace, které pracují s dětmi a s rodinami. Ve fázi často drsného rozpadu mezi rodiči je nezřídka dlouhodobý konflikt a mnohdy i násilí. Takové rodiny přicházejí do těchto organizací nejčastěji na doporučení soudu anebo orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Dá se tak říct, že doplňují státní služby. Přesto nezřídka bojují o přežití. Jak práce s ohroženými dětmi vypadá? Co je na ní nejnáročnějším? Jak přesně jsou takové neziskové organizace, které pomáhají dětem ohroženým zevnitř rodiny, financované a proč neustále balancují na hraně zániku? I to bude tématem v nadcházející půlhodince. K poslechu zve Martina Raš.
-
Zaostřeno.
-
Tady vlastně buďto jsme s většími dětmi anebo teda s dospělými, ale neděláme tzv. rodičovská dialogy.