Setkání u mikrofonu
To nejlepší ze Setkání u mikrofonu: Dramaturgův výběr roku 2024
Setkání u mikrofonu
Liberec
Hlas Michala Baláka z vysílání neznáte, protože v Českém rozhlasu Liberec pracuje jako editor a dramaturg pořadu Setkání u mikrofonu. Vybral pro vás z celého roku to, co by, podle něj, nemělo uniknout vaší pozornosti.
Michal Balák
Přepis epizody
-
Dobrý podvečer, milí posluchači. Od mikrofonu vás zdraví Michal Balák. Můj hlas a z vysílání neznáte, protože v ČRo Liberec pracují jako editor. To znamená, že pro vás na jednotlivé dny připravují program naší stanice. Dnes na vás ale mluvím jako dramaturg pořadu setkání u mikrofonu, který dáváme každou neděli mezi 11. a 12. dopoledne. Každý týden se v něm můžete těšit nejen na nového hosta, jeho téma, ale i na jiného moderátora. Ti se totiž pořadu střídají a kromě zkušených rozhlasák, jako je Pavel Kudrna, Petr Kumpfe nebo Pavel Petr, moderují setkání u mikrofonu i výrazné regionální osobnosti. Patří mezi ně ředitel zoo Liberec David Nejedlo, starostka krajských dobrovolných hasičů Jiřina Brychcí a také herce divadla F. X. Šaldy Veronika Korytářová a Zdeněk Kupka. A jak je pořad setkání u mikrofonu pestrý, si můžete připomenout v následující hodině, ve které jsem pro vás připravil výběr některých zajímavých hostů a témat letošního roku. Přeji příjemný poslech. Jednou z externích moderátorek setkání u mikrofonu je Itálií oceněná herečka Šaldova divadla Veronika Korytářová. Ta si do studia ČRo Liberec zve nejrůznější hosty podle svých zájmů. Letos jsme s ní tak mohli nahlédnout do oblastí, jako je alternativní vzdělávání dětí, udržitelná móda, design, péče o tělo nebo třeba čínská medicína. A jako herečka si samozřejmě zve i své profesní kolegy. V únoru tak usedli v křeslech pro hosty režisérka Kateřina Dušková a dramaturg liberecké scény Jiří Janků, se kterým Veronika Korytářová v té době zkoušela komorní drama kráska Zlína. No, zeptala se jich mimo jiné na to, jak se vlastně v Liberci vybírají hry do divadelního programu.
-
Za dveřmi té dramaturgie je na tom stole těch titulů ve chvíli, kdy se rozhodujeme ukázat na ten jeden třeba 30, my jsme na to tři a pokusíme se najít to nejlepší v danou chvíli v danou dobu. Prodané lidi, se kterými spolu chceme a musíme u toho myslet samozřejmě na spoustu věcí, který je potřeba nějakým způsobem naplněn. To znamená, jednak aby to mělo nějakou výpovědní hodnotu, aby když to budeme hrát teď a tady, tak aby to ten divák měl co říct, ale aby i ten repertoár byl vyvážený. To znamená, aby tam bylo dost komedií, dost vážnějších věcí, aby to prostě reflektovalo region, aby to reflektovalo další věci. Takže těch aspektů je celá řada.
-
Často se stává, že máme v souboru 2 3 lidi, o kterých jsme přesvědčení, že by měli spolu na tom jevišti stát a spolu si zahrát ten příběh. Takže někdy je to rozhodovací kritérium ten člověk, pro kterého ten titul vybíráme.