Hovory
Vzniká spousta věcí, které pracují s pohyblivým obrazem, ale filmy to nejsou, vysvětluje performer Blažíček
Hovory

Plus
„Klasická kinematografická kultura je dnes upozaděná a pod tlakem dominantních filmových studií, která zabírají většinu trhu. Proti tomu stojí kultura pohyblivého obrazu, která má umělečtější ambice. Nemáte tolik omezujících faktorů jako třeba ekonomické tlaky. Taková díla se pak distribuují jiným způsobem než v kinech,“ myslí si audiovizuální performer a vedoucí Centra audiovizuálních studií na FAMU Martin Blažíček.
Lenka Buriánková
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Pazderka: Ukrajinu je třeba vidět realisticky. Ve vlastním zájmu
Chyba systému
-
Islám v popkultuře: Stereotypní zobrazování muslimů a Arabů...
Hergot!
-
Scenárista Epstein: Příběh Mašínů je až anticky epický. Každá postava by si zasloužila vlastní film
Kultura Plus
-
Jak by uplynulý rok zinscenovali přední čeští divadelní režiséři?
Kulturní vývar
-
Petr Voldán: Normálnost na Oscara není
Glosa dne aneb Co týden dal
-
„Je to závan normálnosti.“ Neziskový projekt přináší kulturu vězeňkyním i sociálně vyloučeným
Vlna
-
Střihač se musí umět dívat do herců, prozrazuje nadějný zástupce profese Libor Merta
Hovory
-
Karlovarský festival je jedinečný kvůli svým divákům. V okolních zemích do kina tolik lidí nechodí
Vinohradská 12
-
Láska čeká v kině aneb Otrlec potřinácté
Čajovna
-
Cinematéky: vstupní brána do filmové historie
ArtCafé