Hovory

Pilot musí být až paranoidní a předvídat, prozrazuje letecký instruktor Kodad

Hovory

Pilot musí být až paranoidní a předvídat, prozrazuje letecký instruktor Kodad
Piloti v kokpitu (ilustrační foto)

Plus

„U leteckých nehod to zpravidla bývá tak, že se stane souhra několika různých selhání. Většina bezpečnostních mechanismů má nějaké slabé místo, mezeru a až když se potká několik ,mezer‘ najednou, stane se nehoda,“ říká pilot a letecký instruktor Jan Kodad v pořadu Hovory.
Petr Vizina

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Minulý rok byl z hlediska bezpečnosti civilní letecké dopravy nejhorší za posledních šest let, tvrdí statistiky. Možná máme všichni ještě před očima záběry, na kterých dopravní letadlo v Jižní Koreji nezvládne bezpečně přistát, naráží do zdi a mizí v plamenech. Zahynulo 179 lidí. Dopravní statistiky ale rovněž tvrdí, že létání je nejbezpečnějším typem dopravy. Co rozpor mezi symboly a statistikou dělá s námi cestujícími a jak si ho vykládá letecký profesionál? Bál se někdy v letadle nebo má v létání bezmeznou důvěru? Hostem hovoru je bývalý dopravní pilot, dnes šéf instruktor letecké školy blůzka. I vy již Jan Kodat. Dobrý let, tedy poslech vám přeje Petr Vizina.

  • Dobrý den a děkuji, že jste přišel. Dobrý den. Děkuji za pozvání. Statistiky říkají, že nebezpečnější je jet vlakem než letět letadlem. Přesto existují lidé, kteří by ze strachu nikdy do letadla nenastoupil. I vy jako piloty chápete?

  • Ano, rozhodně. Rozhodně už jsem takových lidí spoustu potkal a naprosto tomu rozumím, že takový strach existuje. Je.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu