Hovory
Nemá smysl herce nutit, aby zahrál přesně to, co chci. Jde mi o dohodu, tvrdí divadelní režisérka Mašková
Hovory
Plus
Barbora Mašková poprvé režírovala profesionální soubor ještě jako studentka DAMU. Šlo o prestižní a známou scénu Divadla na Vinohradech v Praze. „Bylo to trochu o nervy, ale člověk se zas hrozně moc naučí, když si musí stoupnout před Pavla Rímskeho, který ví, co divadlo obnáší,“ říká v pořadu Hovory.
Tatiana Čabáková
Přepis epizody
-
100 režisérky Barbory Pláškové k divadlu nebyla. Celkem pruhy kin. Na gymnáziu uvažovala nad tímto povoláním i šla se později jediná den otevřených dveří na DAMU. Tam zjistila, že na studium režie ještě ní je je připravená, a tak její kroky směřovaly na filozofickou fakultu. Čtvrtý rok studovala anglickou literaturu. Kit se rozhodla zkusit štěstí jen na DAMU. Uspěla a dnes jej hry může tě vidět ve Vinohradském divadle či divadle spolek Kašpar a ke divadlo je je blízké a je to má, bude zajímat v hovoru. Od mikrofonu vás vítá Tatiana Čabáková.
-
Barový teď je v hovorech. Dobrý den. Co to byly za pocity, s kterými jste odešli z daně a otevřených dveří nad a může si se rozhodli i s na Innu VŠ. To by mohl zasáhnout.
-
No, že jsem naprosto nezkušená a naprosto neschopný. A měla jsem pocit, že všichni, kdo jsou kolem mě, tak už mají divadelní kontakty, že jejich divadla už mají jasná jména. Vlastně všichni vytáhli telefony před tou školou, začali svolávat své produkce a svoje herce. A já jsem opravdu poctěn. Přišla z ulice, že se podívám, že by mě to bavilo. Tak jsem došla k tomu, že asi to není to ono. A pak když se vlastně zpětně se koukala na ty studenty, který tam byl i těch pět let nebo čtyři roky dřív, tak jsem žádnou z těchto úvah tři, kteří vytahovali ty mobilní telefony, nepoznala. Takže to opravdu byla taková shoda okolností, která mě odstrčil, ale myslím, že včas odstrčila.