Houpačky
Nememorovat barvičky a zvířátka. Cizí jazyk by se děti měly učit podobně jako mateřský – poslechem
Houpačky
Radio Wave
Děti by se na cizí jazyk měly ladit, jako to dělají u své mateřštiny. Tu dítě první rok, dva a někdy i tři jen poslouchá. Když důvěrně zná její intonaci a rytmus, teprve se zabývá slovíčky. „Když dítě ve svém mateřském jazyce poprvé promluví, už toho vlastně strašně moc umí,“ říká psycholingvistka a vedoucí laboratoře Speakin Lab Kateřina Chládková.
Michaela Sladká
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Neučte děti číst a psát jako zrakovou dovednost, mnohem důležitější je umět pracovat s jazykem
Houpačky
-
V příhraničních Slavonicích děti už ve školce mluví německy. Počátky výuky byly plné improvizace
Zprávy z jižních Čech
-
V příhraničních Slavonicích děti už ve školce mluví německy. Počátky výuky byly plné improvizace
Zprávy z Vysočiny
-
Jak si poradit s češtinou: Umíme jazyk vysvětlit?
Seriál týdne pod Ještědem
-
Baví mě, jak ti nejmladší mluví. Někdy těm anglicismům tedy nerozumím, přiznává spisovatelka Hůlová
Hovory
-
Výzkumnice Doleží: Pozitivní emoce pomáhají učení jazyka u dětí i dospělých
Studio Leonardo
-
Vhodná mluva rodičů s batolaty přispívá k dřívějšímu rozvoji řeči
Laboratoř