Host Lucie Výborné

Díky formativnímu hodnocení uvidí studující vlastní chyby. Porozumění je základ, říká pedagog Starý

Host Lucie Výborné

Díky formativnímu hodnocení uvidí studující vlastní chyby. Porozumění je základ, říká pedagog Starý
Karel Starý

Radiožurnál

Zatímco známka žáka na škále zařadí, průběžné a slovní hodnocení vede k otázkám, co žákům k naplnění žádaných dovedností chybí. Učitelé jej už využívají při čtvrtletních schůzkách, poukazuje Karel Starý. „Zjišťovat, jak tomu žáci rozumí, je naprostá součást hodnocení, protože hodnotit nelze, aniž bych věděl, na co reaguji,“ hájí pedagog formativní hodnocení proti námitkám časové náročnosti. Jaké techniky práce s porozuměním poskytuje a jak do hodnocení zapojit žáky samotné?
Lucie Výborná

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Posloucháte podcast pořadu Host Lucie Výborné. Zítra se předává pololetní vy.

  • Osvědčení. Někdo si přenese jedničku, dvojku, trojku, někdo bude mít formativní hodnocení. A to je právě obsahem našeho rozhovoru. Mým hostem je Karel Starý z ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Tak vás tady vítám. Dobrý den. Dobrý den.

  • Patří klasické známkování do 19. a 20. století, nebo ne?

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu